LifestyleZdrowie i Fitness

Jak nie przytyć na kwarantannie?

człowiek na wadze

Siedzenie w domu sprzyja nadmiernemu spożywaniu jedzenia oraz ogranicza znacząco ruch, a co za tym idzie, spalanie kalorii. Z problemem tym dotychczas borykało się sporo osób, ale w dobie koronawirusa i przymusowej lub dobrowolnej kwarantanny, zagrożenie to wzrasta kilkukrotnie. Co robić, by pomimo izolacji, zachować zdrowie i właściwą wagę? O czym pamiętać?

Jak schudnąć na kwarantannie?

Jeżeli od dłuższego czasu myślało się o odchudzaniu, plany te mogły zostać skutecznie pokrzyżowane właśnie przez kwarantanne i nakaz pozostania w domu, za wyjątkiem sytuacji kryzysowych i wyjść do sklepu. Nie sprzyja to zrzucaniu wagi, a wręcz przeciwnie – wiele osób obawia się, że po zakończeniu izolacji, licznik na wadze poszybuje znacząco w górę. Jak schudnąć doradza jejzdrowie.pl/kategoria/odchudzanie, przy czym warto pamiętać, że można to robić także w domu. Zdrową dietę i aktywność fizyczną można z powodzeniem praktykować we własnych czterech ścianach, trzeba tylko chcieć i rzecz jasna wykazać się odrobiną silnej woli.

Kwarantanna a zdrowa dieta

Czy będąc na kwarantannie, można zachować zdrową dietę? Jak najbardziej można, trzeba tylko wiedzieć, w jaki sposób to zrobić. Fakt, ze z domu nie wychodzimy, albo robimy to o wiele rzadziej, co nie oznacza, że powinno się porzucać zdrowe nawyki żywieniowe. Jest wręcz przeciwnie, ponieważ ten czas tym bardziej wymaga od nas zwracania uwagi na to, co jemy i w jakiej ilości. Zmniejszona aktywność fizyczna sprawia, że nasze wymagania kaloryczne nie są duże, więc objadanie się będzie złym pomysłem. Zadbajmy o to, by nasze posiłki były bogate zdrowe produkty, jak warzywa, owoce, zboża, mięsa i ryby, przy czym powinno się unikać śmieciowego jedzenia i tak zwanych „gotowców”, które nas rozleniwiają.

Warto też unikać używek, jak alkohol czy papierosy oraz słodycze. Najczęściej to właśnie przekąski są naszą największą zgubą jeżeli chodzi o nadprogramowe kilogramy, a siedząc w domu, sięgamy po nie zdecydowanie częściej niż normalnie. W miarę możliwości zaopatrując się w zapasy pożywienia, warto unikać ich kupowania, wówczas nie będą kusić. Zamiast nich lepiej sięgać po zdrowe przekąski, jak właśnie warzywa czy owoce. Nie można też zapomnieć o odpowiednim nawodnieniu organizmu.

Jedząca kobieta

Aktywność fizyczna w domu

O praktykowaniu aktywności fizycznej w domu mówiło się wiele już zdecydowanie wcześniej, a obecnie w czasach szalejącej pandemii i przymusowej izolacji, warto zwrócić na to jeszcze większą uwagę. Nawet w niewielkich mieszkaniach i warunkach dalekich od klubów fitness można z powodzeniem skutecznie ćwiczyć. Codzienna gimnastyka rano i wieczorem powinna być naszą podstawą, a jeżeli mamy jakieś sprzęty do ćwiczeń to pora zrobić z nich użytek. Nawet spacerowanie po mieszkaniu jest ciekawym pomysłem, a jeżeli mamy zwierzaka, warto też wychodzić razem z nim. Można też po prostu puścić muzykę i spontanicznie zacząć tańczyć, nawet całą rodziną – problemy ze złapaniem oddechu z racji wysiłku gwarantowane!

Jeżeli mamy konsole z kontrolerami ruchu, także warto z nich skorzystać, a w internecie nie brakuje też darmowych materiałów z instruktażami do ćwiczeń domowych. Wiele siłowni i klubów fitness także dostosowało się do panujących warunków i prowadzą zajęcia online, zachęcając innych do tego, by brali w nich udział. Można ćwiczyć samemu, albo z całą rodziną, co rzecz jasna ma dodatkowe walory – oprócz spalania kalorii, integrację między domownikami.

Udostępnij:

Odpowiedz

Your email address will not be published. Required fields are marked *